Konferenca Trendi na področju družbene odgovornosti 2021

Konferenca Trendi na področju družbene odgovornosti 2021

Medsektorski dialog in naši skupni družbeno-okoljski izzivi

Dialog med gospodarstvom in civilno družbo, nevladnim sektorjem in socialnimi podjetji

Družbeni in okoljski izzivi zahtevajo celovit pogled na svet, inovacije in vključenost različnih deležnikov pri razumevanju teh izzivov ter iskanju rešitev. Če predpostavimo, da gospodarstvo predstavljajo profitno usmerjena podjetja, ki rešujejo ekonomske, tehnološke in druge izzive, pa organizacije civilne družbe, kot tudi javne ustanove v prvo vrsto postavljajo okoljski ali družbeni neprofitni cilj. Oboji imajo določeno znanje in vedenje, uspešno povezovanje, poslušanje in izmenjava znanj z obeh strani pa bi lahko privedli do prepoznavanja ter učinkovitega naslavljanja trajnostnih izzivov oz. prispevanja k ciljem trajnostnega razvoja. Pri tem seveda ne gre pozabiti na ostale deležnike kot so socialna podjetja (zmes obojega), državne institucije, ki omogočajo ter podpirajo takšno sodelovanje in so obenem zgled, mediji ter ostali.

Z vsebinami izpostavljeni na dogodku želimo ozavestiti pomembnost skupnega delovanja vlad, civilne družbe in zasebnega sektorja, kar je cilj 16 znotraj Ciljev trajnostnega razvoja. Da spoštovanje, dialog med različnimi deležniki in sektorji ni vedno samoumevno je še dodatno izpostavila svetovna družbena kriza – koronakriza.

PRIJAVA? https://www.1ka.si/a/332562

KJE? Online in v živo*: IEDC – Poslovna šola Bled (Prešernova cesta 33, 4260 Bled)

PROGRAM KONFERENCE

Za več informacij nas kontaktirajte na: lucija@ekvilib.org

9:00 – 9:15Uvodni pozdrav
Aleš Kranjc Kušlan (Ekvilib Inštitut, MDOS),
Danica Purg (IEDC-Poslovna šola Bled)
Ivo Matser (IEDC-Poslovna šola Bled)
9:15 – 9:35S sodelovanjem v bolj trajnostni svet
Nicolas Ronderos (BSR)
9:35 – 9:55Strateški pristop k družbeni odgovornosti in
vključevanje deležnikov
Michael Dickstein (Coca Cola HBC Hellenic)
9:55 – 10:40
Različne vloge in skupni družbeno odgovorni izzivi
gospodarstva, civilne družbe in države 
Luka Omladič (Okoljski blog)
Bojan Ivanc (GZS)
Adriana Aralica (SLOGA Platforma)
Tina Cipot (Lidl Slovenija)
10:40 – 11:10ODMOR 
11:10 – 11:30Ko se družbena licenca za delovanje skrha 
Monika Weiss (Pritličje)
11:30 – 11:50Medsektorsko sodelovanje za sistemske spremembe pri porabi javnih sredstev 
Sebastijan Peterka (Transparency International Slovenija)
11:50 – 12:10Podjetnik, inovator, aktivist v eni osebi
Martin Rojnik (Graska d.o.o.)
12:10 – 12:55 Kako vključiti produkte in storitve socialne ekonomije
v svoje poslovanje?
Živa Lopatič (Zadruga Buna),
Markéta Vinkelhoferová (Fair & Bio Roastery social enterprise)
Maja Rijavec (Smetumet)
Darko Ferčej (E-Zavod)
12:55 – 13:00 Zaključne besede 

Do sedaj potrjeni govorci:

NIKOLAS RONDEROS (BSR)

Nicolas vodi delo BSR na področju sodelovanja. Vodi CoLab, inkubator BSR in pospeševalnik sodelovanja v zasebnem sektorju, pri čemer mobilizira kolektivno moč podjetij za reševanje nekaterih največjih svetovnih trajnostnih izzivov.

Je strokovnjak za sodelovanje med več podjetji in interesnimi skupinami pri iskanju skupnih poslovnih in družbenih rezultatov. Pred tem se je posvetoval s podjetji, vladami in organizacijami civilne družbe o pozitivnih okoljskih, socialnih in ekonomskih učinkih njihovih dejavnosti. Bil je tudi direktor neprofitne organizacije, ki je prispeval k sodelovanju članov in programu gospodarskega razvoja organizacije. Pred tem je bil svetovalec za antropologijo, ki se je ukvarjal s sodelovanjem javnosti.

Nicolas je magistriral iz ekonomske ocene na Univerzi Paris 1 Pantheon-Sorbonne v Parizu in magistriral iz analize politik in upravljanja na New School University v New Yorku. Diplomiral je iz antropologije na univerzi Los Andes v Kolumbiji.

MICHAEL DICKSTEIN (Coca Cola HBC Hellenic)

Preden se je pridružil sistemu Coca-Cola, si je Michael pridobil obsežne izkušnje z delom v Evropskem parlamentu in v različnih vlogah vodilnih mednarodnih družb za FMCG. Je izkušen strokovnjak za področje ESG* z dokazanimi izkušnjami na področju strateškega trajnostnega vodenja in vključevanje deležnikov. V svoji trenutni vlogi usmerja okoljsko in socialno strategijo Coca-Cole HBC, ki deluje v 28 državah, predvsem v Srednji in Vzhodni Evropi. Strategija ESG Coca-Cole HBC, imenovana Mission 2025, je sestavni del poslovnih prednostnih nalog in se osredotoča na podnebne ukrepe, skrb za vodo, trajnostno embalažo, povečanje portfelja z nizko vsebnostjo kalorij in brez kalorij ter vključevanje skupnosti.

*okoljski (Environment), družbeni (Social) in korporativni (Governance) kriteriji, ki jih uporabljamo pri izbiri naložb. Lahko tudi družbeno odgovorno investiranje.

TINA CIPOT (Lidl Slovenija)

Diplomantka FDV, smer novinarstvo. Po večletnem novinarskem in uredniškem delu, je leta 2006 zaplavala v odnose z javnostmi. Do leta 2010 je bila sodelavka Službe za odnose z javnostmi Telekoma Slovenije, kjer je delovala na različnih področjih komuniciranja, nato pa se je odpravila na dvoleten izlet v svet spremljanja in analize medijskih vsebin. Maja 2013 prevzela vodenje korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija, kjer pripravljajo številne komunikacijske projekte, podporo aktivnostim drugih področij v podjetju ter snujejo in koordinirajo projekte v okviru Lidlove krovne trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet. Ponosna je na številna priznanja, ki jih je v zadnjih letih komunikacijska ekipa Lidla Slovenija prejela na področju odličnosti komuniciranja, pojavnosti na družbenih medijih, vsebinskega komuniciranja in družbene odgovornosti ter na prvo trajnostno poročilo Lidla Slovenija: https://www.boljsi-svet.si/o-nasi-pobudi/trajnostno-porocilo/

(foto: Nejc Lasič)

LUKA OMLADIČ (Okoljski blog)

Luka Omladič (1973) je doktoriral iz filozofije na Univerzi v Ljubljani. Od raziskovalca in pedagoga na na Oddelku za filozofijo UL, je ustanovil svoj svetovalno in izobraževalno podjetje Inštitut za aplikativno etiko v Ljubljani. Je avtor številnih strokovnih in poljudnih besedil iz področja okoljske etike in okoljevarstva, med drugim predgovorov k slovenskim izdajam Naomi Klein in Georgea Monbiota, ter urednik številnih knjižnih prevodov. Je pogost sogovornik javnih medijev na temo okoljevarstva, med drugim je bil v preteklosti avtor serije okoljskih kolumn v časniku Delo. Z okoljskim aktivizmom se ukvarja kot sodelavec več nevladnih organizacij in pobud in kot koordinator okoljske dejavnosti politične stranke Levica.  

MONIKA WEISS (Pritličje)

Skoraj 15 let se je kot diplomirana novinarka ukvarjala s finančnimi temami, zlasti bankami, zadnja leta pa se raziskovalno posveča okoljskim in naravovarstvenim temam. Kot del ekipe kulturnega centra/lokala Pritličje vodi serijo pogovorov Cena antropocena, piše tudi za tednik Mladina.

MARTIN ROJNIK (Graska d.o.o.)

Več kot 10 letnim izkušnjam s področja trženja in vodenja projektov za največje balkanske agencije sta sledili dve leti kuharskega treninge v 10+ restavracijah, prav tako v Michelinovih ustanovah, kot sta Rutz (3 zvezdice) in Hugos (1 zvezdica) Nemčija. V Sloveniji je sodeloval tudi z Ano Roš v Hiši Franko. Leta 2014 je soustanovil zavod S.U.R.F. Inštitut, ki je izvedel 300+ prireditev z polnovredno rastlinsko hrano ter izobraževalnimi vsebinami. Leta 2018 je postal soustanovitelj in izvršni direktor podjetja Kucha d.o.o., ki se je prvo leto uvrstilo na 25. mesto med 50 najboljših veganskih restavracij v Evropi in razvilo široko paleto rastlinskih izdelkov. Leta 2021 je začel z novim projektom Graška s sedežem na regenerativni družinski kmetiji na Graški Gori z željo po razvoju inovativnih rastlinskih rešitev in praks regenerativnega kmetovanja.

BOJAN IVANC (GZS)

Kot glavni ekonomist pri Analitiki GZS se tudi ukvarja z napovedmi gospodarskih trendov v Sloveniji na področju vseh ključnih gospodarskih agregatov in gospodarskih sektorjev. Prav tako sodeluje pri pripravi zborničnih zakonodajnih sprememb. Pred letom 2013 je delal v finančnem sektorju, na področju buy-side in sell-side analiz.

ADRIANA ARALICA (Platforma SLOGA)

Je zaposlena na Platformi SLOGA, mreži slovenskih nevladnih organizacij, ki delujejo na področju razvoja, globalnega učenja in humanitarne pomoči. Ukvarja se z zagovorništvom o ciljih trajnostnega razvoja in človekovih pravic, v letu 2020 je koordinirala pripravo senčnega poročila nevladnih organizacij o uresničevanju ciljev trajnostnega razvoja v Sloveniji. Skozi projekte globalnega učenja mlade ozavešča o trajnostnem razvoju in globalni soodgovornosti. Je diplomantka mednarodnih odnosov.

SEBASTIJAN PETERKA (Transparency International Slovenia)

Sebastijan Peterka je vodja projektov pri Transparency International Slovenia, ki se trenutno posveča tveganjem pri javnem naročanju in zaščiti žvižgačev. TI Slovenia se je pridružil 2014, pred tem pa je zaključil magistrski študij filozofije (MA) na Kingston University v Londonu. V TI Slovenia je v zadnjih letih deloval na področjih lobiranja, nadzora lokalnih volitev, zakonodajne sledi, dejanskega lastništva in drugih vsebinskih področjih.


Kako vključiti produkte in storitve socialne ekonomije
v svoje poslovanje?
Živa Lopatič (Zadruga Buna),
Markéta Vinkelhoferová (Fair & Bio Roastery social enterprise)
Maja Rijavec (Smetumet)
Darko Ferčej (E-Zavod)

ŽIVA LOPATIČ (Zadruga Buna)

Izdelkov na trgu je danes absolutno preveč, zato se moramo vedno znova vprašati, kaj zares potrebujemo. Sama sem se po končanem študiju zaposlila v gospodarstvu, kjer smo seveda želeli, da bi ljudje potrošili čim več. Šele ko sem postala vodja pravične trgovine, so se moje vrednote začele obračati.

Soustanoviteljica Zadruge Buna in vodja Pravične trgovine v Sloveniji, se že dolgo ukvarja s komuniciranjem, vodenjem in načrtovanjem. Vodi edino pravično prodajalno v Sloveniji,  Pravično trgovino 3MUHE, in gobanje za pravično trgovino. Redno je v stiku z dobavitelji in kupci pravično trgovinskih izdelkov. V Zadrugi Buna pa se ukvarja s poslovanjem in komuniciranjem ter organizacijo dogodkov in predavanji o učinkih mednarodne trgovine.

MARKÉTA VINKELHOFEROVÁ (Fair & Bio roastery)

Soustanoviteljca socialnega podjetja Fair & Bio roastery v Kostelec nad Labem v osrednji Češki, ki ga vodi zadruga Fair & Bio. Od leta 2013 pražarna predeluje ekološko kavo pravične trgovine in zaposluje duševno in fizično prikrajšane delavce. 

Podjetje tako s svojo zadružno ustanovo nadaljuje več kot 170-letno tradicijo zveznega, zadružnega in demokratičnega poslovanja na Češkem. Skupaj z drugimi strokovnjaki za socialno solidarnostno gospodarstvo skuša predstaviti primere dobre prakse s Češke in tujine o okoljskih socialnih podjetjih.  Zastopa Češko na tujih prireditvah in si prizadeva za mednarodno mreženje, iz katerega poskuša črpati prenos dobre prakse k nam.

MAJA RIJAVEC (Smetumet)

Vodja in soustanoviteljica društva in socialnega podjetja Smetumet. Po izobrazbi komunikologinja, ki jo zanima za vse krožno, trajnostno, kar ima opravit s smetmi in oblikovanjem.

V Smetumetu spajamo smeti in oblikovanje, osveščevalno delo in podjetništvo, aktivizem in rokodelstvo. V preteklih letih smo izvedli številne razstave, osveščevalne in reciklažne delavnice, predavanja in javne dogodke. V okviru socialnega podjetja izdelujemo izdelke iz odpadkov podjetij ali gospodinjstev, pogosto so to torbe iz cerad, radi pa imamo tudi bolj neobičajne izzive. Veseli nas, da sodelujemo s številnimi podjetji, s posamezniki in kolektivi, s katerimi si delimo vrednote in strast po spreminjanju sveta na bolje.

 Mag. DARKO FERČEJ (E-ZAVOD)

Kot Magister varstva okolja in vodi oddelek za EU projekte. Ima 18 let delovni izkušenj na področju priprave in izvedbe mednarodnih projektov, so-financiranih iz najrazličnejših EU Programov (Interreg, Horizon 2020, Climate KIC, itd).

Poslanstvo E-zavoda je usmerjeno v izboljšanje  kakovosti življenja, ki je tesno povezana s trajnostnim razvojem.  Izvajanje projektov je osredotočeno na ohranjanje zdravega okolja, spodbujanje inovativnosti gospodarstva ter socialno pravičnost in etičnost družbe. E-zavod sledi evropskim in svetovnim smernicam na področju trajnostnega razvoja  ter jih vključuje v aplikativne projekte na nacionalni in mednarodni ravni.

Panel z naslovom: Kako vključiti produkte in storitve socialne ekonomije
v svoje poslovanje? poteka v okviru okviru projekta “CE RESPONSIBLE: CE SUSTAINABLE MODEL TO SUPPORT SOCIAL ENTREPRENEURSHIP”, katerega nosilec je v Sloveniji E-zavod. Drugi podporniki dogodka so še: Mreža za družbeno odgovornost Slovenije, Avanta Largo in Etika, d.o.o.


Organizatorji celotne konference: Mreža za družbeno odgovornost Slovenije v sodelovanju z Ekvilib Inštitutom, WISE Inštitutom in IEDC Poslovno šolo Bled. Partnerji dogodka: Združenje Manager in CNVOS

Dogodek poteka v okviru projekta Certifikat Družbeno odgovoren delodajalec, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropsko socialnega sklada.