'Če rešiš eno življenje, si rešil človeštvo'

'Če rešiš eno življenje, si rešil človeštvo'

Telefonske številke klicnih centrov so na voljo uporabnikom z vprašanji o nakupu ali storitvi, pritožbami, pohvalami ali mnenji – javnosti pa je manj znana tudi druga plat dela v klicnih centrih. Mnogo oseb v stiski, ki nastopi hipno in nepričakovano, pred usodnim korakom pokliče prvo dosegljivo telefonsko številko ter tam poskušajo najti pomoč, pogovor, toplo besedo ali razumevanje. Nemalokrat je to telefonska številka klicnega centra. V Zavarovalnici Sava smo se zato odločili, da v sklopu projekta »Klic osamljenosti« zaposlene pripravimo, da se bodo v takšnih primerih znali primerno odzvati. V sodelovanju s strokovnjaki smo za vse zaposlene v kontaktno-asistenčnem centru organizirali osnovni tečaj pogovora z ljudmi v stiski, da bodo ti opremljeni z ustreznim znanjem in veščinami, ki lahko pomenijo tudi odločitev med življenjem in smrtjo. Sedaj pozivamo tudi druga podjetja s klicnimi centri, da svojo pozornost namenijo tej plati dela zaposlenih v klicnih centrih in jim omogočijo izobraževanje za primeren pogovor z ljudmi v stiski.

Ob predstavitvi projekta je predsednik uprave Zavarovalnice Sava mag. David Kastelic podjetjem s klicnimi centri v Sloveniji poslal poziv za organizacijo izobraževanja za pogovor z ljudmi v stiski za zaposlene v klicnih centrih. »Star pregovor pravi: ‘Če rešiš eno življenje, si rešil človeštvo’. V Zavarovalnici Sava zaupamo in verjamemo, da le skupaj nismo nikoli zares sami. Zato pozivamo podjetja s klicnimi centri, da se nam pridružijo na tej poti naslavljanja problematike, kjer lahko s primernim ukrepanjem rešimo tudi življenje,« je povedal Kastelic.

V Sloveniji zaradi samomora umre štirikrat toliko ljudi kot v prometnih nesrečah, kar Slovenijo postavlja v svetovni vrh te tragične lestvice. Osamljenost, kronične telesne in duševne bolezni, občutek nemoči in staranje so le nekateri od razlogov stiske, ki lahko vodi do najhujšega, samomora.

Osebam v stiski je na voljo več telefonskih številk in organizacij, kjer najdejo strokovno usposobljene ljudi za pomoč, nasvet ali pogovor. Ker pa se stiska mnogokrat pojavi hipno in nepričakovano, osebe v stiski pokličejo tudi prvo možno dosegljivo telefonsko številko – v nemalo primerih je to tudi klicni center podjetja. Z zavedanjem, da je samomor mogoče preprečiti, za kar pa niso odgovorni samo strokovnjaki, temveč smo osebam v stiski dolžni pomagati vsi po svojih najboljših močeh in znanju, smo v Zavarovalnici Sava začeli s projektom »Klic osamljenosti«. V sklopu projekta je potekal osnovni tečaj pogovora z ljudmi v stiski, s katerim smo zaposlene v kontaktno-asistenčnem centru opremili s potrebnim znanjem, kako primerno reagirati v primeru klica osebe v stiski in kako tej osebi nuditi pogovor, ki lahko pomeni odločitev med življenjem in smrtjo.

Samomor je problem celotne družbe. Če se sami srečate z osebo v stiski, se zavedajte, da je včasih dovolj že vprašanje po počutju in ali je stiska tako velika, da razmišlja samodestruktivno. Ko boste nekomu ponudili možnost iskrenega pogovora o njegovi stiski, ste že naredili prvi korak. Osebi v stiski pomagajte najti tudi strokovno pomoč in ji bodite na voljo za oporo.

Če razmišljate, da bi tudi vi implementirali strokovno izobraževanje za zaposlene v klicnem centru vašega podjetja, lahko več informacij poiščete na spletni strani klicosamljenosti.si.